Letecká škola NISA AIR

ok-may banner

Výběr letecké školy

Výběr školy patří pro adepta na kvalifikaci  pilot vrtulníku mezi  nejdůležitější rozhodnutí.  Před takovým rozhodnutím je velice důležité věnovat dostatek času průzkumu dostupných škol. Špatný výběr může přinést velká zklamání, časové i finanční ztráty a frustraci. Jako vodítko pro výběr lze použít několik hodnotících faktorů. Prvním může být tradice. Pokud škola funguje opravdu dlouhou dobu a může se pochlubit vysokým množstvím úspěšných absolventů, zvyšuje to šance, že škola neukončí činnost v polovině vašeho výcviku.  Dalším důležitým faktorem je počet vrtulníků. Malá škola s jedním vrtulníkem samozřejmě může být skvělá., ale i vrtulník je jen stroj, který musí do pravidelné údržby a někdy je potřeba provést nějakou drobnou opravu a to přináší důvod pro zpožďování výcviku. Další možné důvody nepříjemného prodlužování výcviku může být (kromě počasí) i dostupnost instruktorů. Je poměrně běžnou praxí, že některé školy zaměstnávají pouze externí instruktory. Žák, který ve svém časovém plánu najde místo pro letecký výcvik musí doufat, že jeho instruktor nebude zrovna ve své primární práci a najde si na něj čas. Ve škole, která zaměstnává své instruktory na plný úvazek se studenti o instruktora dělí pouze s ostatními studenty.

     Asi nejlepší radu kterou k výběru letecké školy můžeme dát je osobní návštěva. Zajeďte s do školy podívat, mluvte s lidmi, ptejte se, popovídejte si s instruktory. Poznáte atmosféru a hlavně přístup k Vám i k výcviku.

     Vždy očekávejte a vyžadujte profesionální a zodpovědný přístup k létání, přátelskou atmosféru a spolehlivé fungování všech aspektů školy.


Letecká škola NISA AIR

V naší škole si velice vážíme každého zájemce o létání. Všichni členové týmu NISA AIR jsme opravdový nadšenci do vrtulníků a vrtulníkového létání a proto nás těší když můžeme pomoci novému pilotovi otevřít dveře do tohoto úžasného světa strojů s rotujícími křídly.

     Uvědomujeme si, že výcvik na vrtulníku je nejen poměrně nákladný, ale zpočátku někdy i náročný. Individuální přístup ke každému žákovi je pro nás samozřejmostí. Instruktoři se vždy snaží přizpůsobit výcvik tak, aby byl pro žáka nejefektivnější.

     Jeden ze způsobů jak zajistit, aby žák za své úsilí (a nakonec i své peníze) získal z každého letu maximum,  je provádění pečlivé předletové přípravy a po-letového rozboru. Instruktor před každým letem vysvětlí žákovi principy a provedení požadovaného manévru, upozorní na nejčastější chyby a připomene zásady některých předešlých manévrů. Žák může poté nasedat do vrtulníku s poměrně jasnou představou co ho čeká. Instruktor, který nový manévr představí až v letícím vrtulníku, žáka připravuje o cenný (drahý) čas.

     Po-letový rozbor je také nedílnou součástí učebního procesu. Instruktor se žákem zrekapituluje průběh letu. Vyzdvihne to co se dařilo, poukáže či vysvětlí ty části letu, na které je třeba se zaměřit při příštích lekcích a navrhne další postup.

     Licence soukromého pilota je hlavním a základním stavebním kamenem budoucí letecké praxe každého pilota, ať už zůstane u létání pro radost či zamíří na cestu létání profesionálního.  Zákonitosti lidského procesu učení ukazují, že to co si člověk při učení nových dovedností zažije jako první, s ním zůstává po dlouhou dobu. Bohužel to platí i o zlozvycích, které se začínajícího pilota budou zarytě držet a jejich odnaučení většinou stojí více času a úsilí než naučit se věc už na začátku správně.

     Naši instruktoři se snaží od samého počátku výcviku vést žáky k profesionálnímu přístupu k létání a postupně v nich budovat zdravou sebedůvěru v jejich schopnosti ovšem s neustálým vyhodnocováním a uvědomováním si možných rizik při letu. Žáci si tak s pomocí instruktorů rozvinou správný letecký úsudek, který je jedním z nejdůležitějších faktorů pro dlouhou leteckou kariéru.

     Výcvik v naší škole provádíme primárně na vrtulníku R22. Na přání zákazníka je možno výcvik odlétat i na R44. Naši instruktoři s Vámi rádi o jednotlivých typech popovídají, vysvětlí rozdíly a doporučí typ který by pro Vás byl nejvhodnější. V postatě se dá napsat, že R44 volí ti žáci, kteří si už vlastní R44ku koupili (nebo to mají v úmyslu), nebo si chtějí při výcviku užít více výkonu, stabilitu a pohodlí, anebo jim jejich mohutnější tělesné proporce nedovolují dosáhnout v menším R22 dostatečného komfortu. Více detailů o samotných vrtulnících naleznete ve zvláštní kapitole.


Novinky

Naši instruktoři

Jan Čermák cermak foto
Vedoucí letového provozu,
obchodní pilot a instruktor letounů

 

Martin Kronus poselt foto
Obchodní pilot vrtulníků
a instruktor.


Meteo informace + kamera

Teplota:-10.9 °C

Vítr: 1.8 km/h J